75.000 views voor Wetenschap voor patiënten!

75.000 views1_Snapshotkopie.jpg
24 oktober 2013, Wetenschap voor patiënten: 75.000 views!

Vorig jaar ging op 1 november het project Wetenschap voor Patiënten van start. Sindsdien zijn er op Youtube 27 web colleges uitgezonden om patiënten te informeren over allerlei aspecten van de ziekte ME. Met 75.000 views binnen één jaar kunnen we toch wel stellen dat doel word behaald! Er staat 'word behaald' omdat er nog steeds nieuwe mensen zijn die het project ontdekken.

Het eerste filmpje 'Is ME en/of CVS een ziekte?' is inmiddels internationaal meer dan 10.000 x bekeken en elke dag loopt dit getal nog op.

Uiteraard is het succes van het project grotendeels te danken aan Prof. Dr. K. De Meirleir en Prof. Dr. F. Visser. We zijn hen ook dankbaar voor het beantwoorden van de vele kijkersvragen in de chats.

De waardering die we voor het project ontvangen van de Nederlandse patiënten maar ook vanuit andere landen is een enorme stimulans voor het WvP team om het project voort te zetten. Wij verheugen ons op bekende buitenlandse artsen zoals Speight, Shepherd, Newton en Jason, waarvan in 2014 colleges uitgezonden zullen worden.

In januari 2014 zal de reeks vervolgd worden met de Engelse kinderarts Dr. Nigel Speight. Hij zal specifiek praten over ME bij kinderen, een onderbelicht onderwerp dat zeker in dit project thuis hoort.
Half februari gaan we verder met Dr. Charles Shepherd.

Het WvP team werkt momenteel hard aan de vertaling en ondertiteling van deze web colleges.

Alle tot nu toe uitgezonden colleges zijn hier te zien:   http://www.youtube.com/user/WetenschapvMEcvsVer/videos?sort=dd&flow=list&page=1&view=0