Amerikaanse senaat erkent natuurgeneeskunde!

16 november 2013, Amerikaanse senaat erkent natuurgeneeskunde!

Bron: www.iocob.nl:
In september 2013 heeft de Senaat van de VS unaniem de resolutie (S. RES. 221) over natuurgeneeskunde geaccepteerd. Deze resolutie erkent de waarde van natuurgeneeskunde als een methode die veilig en effectief is, en die ook betaalbaar is. Amerikanen worden aanbevolen zich op de hoogte te stellen van het werk van natuurgeneeskundigen, vooral bij de behandeling van chronische aandoeningen.

Citaat van een nieuwsflits:

Het congres heeft nu officieel de belangrijke rol erkend die de natuurgeneeskunde speelt in de effectieve aanpak van de nationale gezondsheidsbehoeften én in het steeds toenemende tekort aan eerstelijns artsen. Voor wie nog niet met de beroepsgroep bekend is: natuurgeneeskundige artsen volgen een vierjarige interne opleiding aan voltijd postacademische natuurgeneeskundescholen, die erkend zijn door de Federal Department of Education en door lokale opvoedkundige, betrouwbare lichamen. Er zijn op dit moment zeven natuurgeneeskundescholen in Noord-Amerika.

De hele resolutie onder deze link: http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/BILLS-113sres221ats/pdf/BILLS-113sres221ats.pdf

Terwijl in Nederland we steeds verder afdrijven van natuurlijk genezen, hebben de Amerikanen het licht gezien. De natuurgeneeskunde verdient een volwaardige plaats aan de Nederlandse universiteiten en hogescholen!