BBC 'You and Yours' radioprogramma over ME/CVS

Het BBC 4 radioprogramma 'You and Yours' besteedt vanaf 2 november aandacht aan ME/CVS. De inhoud is samengesteld in samenwerking met de Britse ME Association en sluit aan bij de actuele controverse over de NICE richtlijnen. De serie start met een interview met schrijfster en (voormalig) ME-patiënte Shirley Conran. Zij claimt profijt te hebben gehad van cognitieve gedragstherapie en pacing en pleit voor een multidisciplinaire aanpak.
Op 5 november gaat de serie verder  met een discussie tussen Dr. Peter White en Dr. William Weir en de uitzending daarop worden twee ME/CVS patiënten geïnterviewd. Dr. Trudy Chalder debateert 7 november met Charles Shepherd over cognitieve gedragstherapie. Ook afhakers worden geinterviewd. 8 november is er  uitgebreide aandacht voor het aanbod van de complementaire geneeskunde (yoga,  meditatie etc) en 9 november wordt er afgesloten met aandacht voor nieuw onderzoek naar ME/CVS.

Het programma 'you and Yours' is 's middags te beluisteren van 1 tot 2 op BBC 4. De uitzendingen zijn ook later te beluisteren als podcast.

Meer info: