Bestuur bijna compleet

21 april 2015, Bestuur bijna compleet

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van de ME/cvs Vereniging op 11 april zijn twee nieuwe bestuursleden gekozen, daarmee is het bestuur van de vereniging bijna weer compleet. De nieuwe bestuursleden zijn: Jessica Kuijper (algemeen bestuurslid) en Gea Kuipers (secretaris). Beiden zijn unaniem gekozen. Yvonne van der Ploeg (penningmeester) is herkozen, eveneens unaniem. Samen met algemeen bestuurslid Ingrid Holsboer-Verhulst bestaat het bestuur nu uit vier personen.

Jessica is 47 jaar en heeft sinds 2011 ME. Ze heeft veel kennis van zaken, is enthousiast en gemotiveerd. Zelf omschrijft ze haar inzet voor de vereniging als volgt: “Ik hoop binnen mijn mogelijkheden mijn steentje te kunnen bijdragen. De eerste contacten met de vereniging voelden zeer ondersteunend! Er is vanzelfsprekend veel begrip voor elkaars ziekte en beperkingen, en gezamenlijk kom je toch een heel eind.”

Gea is 55 jaar en heeft sinds 1999 ME. Zij draait al enkele maanden achter de schermen mee binnen het bestuur. Haar ervaring tot nu toe: “Het is heel fijn dat ik niemand hoef uit te leggen als het eens een dag niet gaat, want ook de andere bestuursleden zijn ME-patiënt. Dat maakt de stap echt tig-keer kleiner. Zo is besturen niet alleen een serieuze zaak, maar ook nog eens een gezellige, herkenbare en gelijkwaardige activiteit.”

Spreekbuis
Helaas heeft de zoektocht naar een nieuwe voorzitter tot nu toe niets opgeleverd. Heel erg jammer, want de vereniging kan niet zonder. Het is en blijft belangrijk een voorzitter te hebben die als spreekbuis, als representant namens de vereniging naar buiten toe kan optreden. Tijdens de ALV is daarom besloten het profiel van voorzitter aan te passen, zodat er minder taken op het voorzittersbord komen te liggen. Hopelijk geeft dat iemand net dát zetje in de rug om zich aan te melden.