Bikkels over ME op TV

7 maart 2014, Bikkels over ME op TV

Dit seizoen gaan de op zondagochtend in Villa Achterwerk uit te zenden afleveringen van Bikkels over jongens en meisjes, die al dan niet een deel van de mantelzorg van een van hun chronisch zieke ouders op hun schouders hebben. Ze vertellen wat hun hobbies zijn, welke rol zij spelen in de mantelzorg en welke rol de ziekte van hun vader of moeder speelt in hun leven.

De volgende aflevering van Bikkels gaat over ME en zal a.s. zondag (overmorgen) worden uitgezonden om 9.30 uur op Nederland 3, in Villa Achterwerk. Daarin zal Daan de hoofdrol spelen. Bekijk voor een eerste indruk vast de trailer https://vimeo.com/88430752

Daan (13) woont samen met zijn moeder Ruth en broer Bram in een rommelig huisje in Amsterdam. Ruth heeft ME, een ingewikkelde vermoeidheidsziekte, en ligt daardoor het grootste deel van de dag op de bank. Daan houdt van voetballen, filosoferen en schaken, maar dat hij kan niet vaak meer met zijn moeder doen. Als het slecht gaat met haar voelt hij zich vaak verdrietig, maar Daan probeert steeds meer zijn eigen weg te kiezen. Net als zijn grote held Ibrahimovic.

Als je kunt, kijken dus. Een superleuke gast!

Uitzending: a.s. zondag om 9.35 uur op Nederland 3 (villa achterwerk).