David Tuller op bezoek

david tuller.jpg

17 jan 2015, David Tuller op bezoek

Groot nieuws!

Tijdens de screening van de ME-documentaire Forgotten Plague in Amsterdam op 28 februari, zal ook David Tuller het woord voeren (http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_docs-viewpub-tid-1-pid-1484.html ).

Dr. David Tuller is verbonden aan de universiteit van Berkeley in Californië. Hij is gepromoveerd wetenschapsjournalist en is er werkzaam als universitair docent en coördinator van de master-opleiding openbare gezondheidszorg en journalistiek. Hij was gedurende 10 jaar verslaggever en hoofdredacteur van de San Francisco Chronicle. Hij schrijft regelmatig artikelen over gezondheid in The New York Times.

David Tuller is de ME-community een grote dienst aan het bewijzen door scherpe analyses van de Britse PACE-data, die lovend zijn over het effect van CGT en GET bij ME-patiënten, terwijl aan de PACE-studies grote onderzoeksgebreken lijken te hangen en de auteurs de data niet vrij wensen te geven, ondanks verzoeken daartoe van hem en een aantal ME-researchers en hoogleraren ( zie o.a. http://www.me-cvsvereniging.nl/ergerlijk en http://www.me-cvsvereniging.nl/vadertje-kerstmis-u-leest ).

Tuller reisde een aantal malen via Amsterdam op weg naar Rusland en de Oekraïne, en kijkt uit naar dit nieuwe bezoek. En degenen die naar de screening van Forgotten Plague kunnen naar hem. Hij is in de film zelf ook geïnterviewd door Ryan Prior, een Amerikaanse ME-patiënt die de film maakte.