Denise

Denise de Hoop, op het forum van de website me.net Niessie, is al vele jaren ernstig ME-patiënte. Zelf heeft zij haar werk als verpleegkundige op moeten geven. De diagnose borstkanker werd bij haar gemist juist omdat zij ME-patiënt was. Mede gedreven door de schade van deze stigmatisering  én door de ontkenning van de ernst van ME tegenover de erkenning van de ernst van kanker, heeft Denise schier bovenmenselijke energie geschonken aan het gevecht voor erkenning van ME. Middels haar posts op het forum van me.net, onder het topic De Belevenissen van Niessie, maar ook door artsen en behandelaars onverbloemd aan te spreken op hun denk- en handelwijzen.

Als eerbetoon aan Denise, een groot mens en een groot voorvechtster van de belangen van ME-patiënten, plaatsten de mensen achter me.net gisteren, 26 november, onderstaande compilatie van Niessies posts rondom het moment dat zij daadwerkelijk de diagnose kanker kreeg, en wat dat met haar belevingswereld deed.

Met grote dankbaarheid voor me.net, en met name voor Denise zelf, die velen van ons of persoonlijk, of via de digitale snelweg kennen, nemen wij Een jaar uit het Leven van een ME-patiënt hier heel graag over:

Lees hier fragmenten uit haar dagboek

BijlageGrootte
Denise.pdf397.55 KB