Doorbraak?

6 juni 2013, Doorbraak?

De Noorse regering heeft toegezegd het ontbrekende bedrag voor het anderhalf miljoen dollar kostende vervolgonderzoek naar Rituximab (zie ME CVS Als rituximab niet werkt mei 2012.pdf) aan te vullen, zodat de fase 3 van dit onderzoek  uitgevoerd kan gaan worden. Dat behelst een uitbreiding naar een onderzoeksgroep van 140 patiënten.

Hiermee wordt de hoop en het vertrouwen dat de Noorse artsen Mella en Fluge tijdens de Invest in ME-conferentie van 31 mei in Londen uitspraken bewaarheid, dat de gelden voor de vervolgstudie naar het middel, maar wellicht nog belangrijker, naar de werkzaamheid en het waarom daarvan er zouden komen.

Iedereen die campagne heeft gevoerd, gestemd heeft in stemrondes en geld geschonken heeft aan de grote dr. Maria Gjerpe en haar ME and You-stichting: hartelijk dank!

Er gaat historie worden geschreven voor alle lijders aan ME en fibromyalgie over heel de wereld. En hopelijk leidt het tot meer onderzoeksraden, en in hun kielzog de steun van regeringen van overal.

Een grootse dag voor ons allemaal op het gebied van de medische wetenschap