EenVandaag over ME

Het tv-programma EenVandaag vertoont zaterdagavond 29 mei 2010 een reportage over ME. Deze is voor een belangrijk deel in België opgenomen. In de uitzending vertelt prof. dr. Kenny De Meirleir onder meer over een aantal zeer ernstig zieke patiënten in Noorwegen, die permanent in het donker in bed liggen. Ook komt er een ME-patiënt aan het woord die dankzij antibiotica aanzienlijk is opgeknapt.

Het Nijmeegs Kenniscentrum voor Chronische Vermoeidheid heeft geweigerd om aan de uitzending mee te werken. In een brief schrijft men dat De Meirleir erom bekend zou staan, het niet altijd even nauw te nemen met de waarheid. De ME/CVS Vereniging hecht eraan om aan te geven dat zij geen enkele grond ziet voor een dergelijke stelling. Het is daarentegen juist het NKCV dat regelmatig wordt betrapt op vrije interpretaties van de eigen onderzoeksresultaten.

De uitzending van EenVandaag is op Nederland 1 en begint om 18.20 uur. De reportage is later terug te zien op www.eenvandaag.nl of via YouTube.