ErkenME overhandigt cheque van € 30.250

In Lexmond heeft Christine van Reeuwijk op zaterdag 26 juni namens de actiegroep ErkenME een waardecheque van € 30.250 overhandigd aan Ruud Vermeulen van het CVS/ME Centrum.

Het bedrag is de opbrengst van een reeks van sponsoracties en individuele giften. Het zal worden gebruikt voor een project van het Erasmus Medisch Centrum, waar het CVS/ME Centrum aan meewerkt. Daarbij wordt onderzoek gedaan naar de genactiviteit van witte bloedcellen bij diverse aandoeningen, waaronder ME. Dankzij de cheque van ErkenME kan myalgische encefalomyelitis bij dit project blijven meedraaien.

Het betreft witte bloedcellen die tussen de hersenen en de bloedbaan pendelen. Aan de genactiviteit kan worden afgelezen waar deze cellen zich mee bezighouden. In het geval van ME zijn dat naar verwachting ontstekingen, bij andere aandoeningen kan dat iets heel anders zijn.

De overhandiging vormt het sluitstuk van de activiteiten van ErkenME, die begonnen met een petitie aan de Commissie VWS van de Tweede Kamer, aangeboden op 12 mei (Wereld ME Dag) 2009. Het rekeningnummer van ErkenME, 1116.72.694, blijft nog even openstaan voor eventuele nakomende overboekingen, maar er worden geen nieuwe acties meer ondernomen.

Zie ook: http://www.erken-me.nl/donatie-erken-me-aan-dokter-vermeulen-30250-euro