De feestdagen: Pijn met een randje glitter

18 januari 2016, De feestdagen: Pijn met een randje glitter

We kennen allemaal de donkere kant van de feestdagen: de pijn van wie alleen of afgewezen is; de stress van een herstellende alcoholist; de kwelling van ouders die geen cadeautjes kunnen betalen, of zelfs geen onderdak kunnen bieden aan hun kinderen. Ook zijn er mensen die een verlies met zich dragen: het verlies van hun werk, verlies van een ouder, een partner, en het aller zwaarste verlies, het verlies van een kind. Dan zijn er nog mensen die niet naar buiten kunnen, alleen zijn, misschien wel honger lijden; en sommigen hebben pijn, fysieke pijn die sterker is dan hoop op verbetering.

Tijdens de feestdagen gaan mijn gedachten uit naar iedereen die aan Myalgische Encefalomyelitis (ME/cvs) lijdt. Patiënten lijden in stilte, ze worden gevangen gehouden door een ziekte waarvoor nog geen behandeling is en die alleen uitzicht biedt op een lang lijden - elke dag, elke maand, elk jaar, elk decennium.

BijlageGrootte
De feestdagen.pdf328.94 KB