Gedegen advocaat bereid Karina’s zaak te behartigen

4 april 2016, Gedegen advocaat bereid Karina’s zaak te behartigen

Doneer hier:   http://www.geef.nl/doel/save4children

Ondanks de vele inspanningen van Deense groepen en patiënten om een advocaat te vinden die genoeg in zijn/haar mars had om de inmiddels zeer ingewikkelde zaak van de Deense ME-patiënte Karina Hansen te behartigen, sloeg de ene na de andere advocaat het verzoek daartoe af.

De aanhouders winnen. Eindelijk is het gelukt een advocate te ‘strikken’ die naar het zich laat aanzien voldoende beslagen ten ijs komt. Dat zal kosten met zich meebrengen. Maar er is hoop dat het een keerpunt zal zijn in deze al jarenlang durende zaak. Ook zal nagedacht moeten worden over de zorg en opvang van Karina, mocht zij vrijkomen.

De financiën van het in onderstaand bericht genoemde fonds Save4Children worden beheerd door de ME/cvs Vereniging. Het fonds zelf is opgezet door Eddy Keuninckx en Rob Wijbenga, hoofdredacteuren van de ME Global Chronicle, een tweemaandelijks digitaal ME-tijdschrift (www.let-me.be). Het heeft eerder financiële hulp verschaft in de zaak van het Duitse meisje en ME-patiënte Joanna dat in juli vorig jaar met haar moeder herenigd is.

Laten we met zijn allen bijdragen aan de vrijheid van een van de boegbeelden van hoe rampzalig psychiatrische interventies kunnen zijn bij ME-patiënten. Toen Karina’s vader haar eind vorig jaar voor het eerst sinds drie jaar weer mocht zien, herkende zij hem niet.

3 april 2016

Vandaag heb ik het genoegen u mee te delen dat de Deense burgerrechtenbeweging erin geslaagd is een advocaat te vinden die Karina’s zaak op zich wil nemen.

Dat was moeilijk. Er werd contact gelegd met veel advocaten. Velen van hen lazen zich terdege in en namen de zaak BIJNA aan.

Nu is de zaak eindelijk in voorbereiding, en deze moedige advocate heeft hem op zich genomen:

Christina Poblador   http://homannlaw.dk/da/advokat/cristina-poblador/

We hebben ook het Nederlandse fonds Save4Children ingelicht, dat zo vriendelijk is geweest een aanzienlijk geldbedrag in te zamelen voor deze zaak en Valerie Eliot Smith, een Engelse advocate die hem van nabij heeft gevolgd. Velen hebben haar blog over Karina gevolgd.

Ik hoop oprecht dat dit het begin van het einde zal inluiden van Karina Hansens totaal onterechte en ongelukkige lot binnen de psychiatrische ‘zorg’. Als u inmiddels meer vertrouwen in ons heeft: er is nog steeds gelegenheid te doneren aan de zaak Karina via: 5352 0243262 / Workers' Land Bank, of via MobilPay or Swipp op mobiel: 53314832 – Denk eraan te vermelden: " Donation for Karina"

of natuurlijk direct via het speciaal daarvoor opgerichte fonds Save4Children: http://www.geef.nl/doel/save4children

Bente Stenfalk, Deens ME-patiënte

Voor meer info over Karina: