Giften en donaties

De ME/cvs Vereniging ontvangt geen instellingssubsidie. De begroting van de vereniging is daardoor zeer krap; veel normale uitgaven kunnen wij niet of nauwelijks bekostigen. Giften en donaties zijn dan ook van harte welkom.

Werkt u bij een grote werkgever? Dan is er kans dat die een vast programma heeft voor schenkingen, waarbij u als werknemer een voorstel kunt doen voor een bestemming. Vraag daar eens naar, als u de ME/cvs Vereniging een warm hart toedraagt. Ook organisaties als de Rotary kennen zulke programma's. De vereniging is altijd bereid om een tegenprestatie te leveren, bijvoorbeeld door het verzorgen van een lezing.

Het doen van een gift

U kunt uw gift overmaken naar IBAN:  NL85 INGB 0004 2869 57  t.n.v. ME/cvs Vereniging te Den Bosch , onder vermelding van 'gift'. Het is prettig als wij ook een brief of mail ontvangen, zodat wij u voor uw gift kunnen bedanken.
Behalve een algemene gift kunt u ook een bedrag schenken voor een specifiek doel van uw keuze. Wij zorgen er dan voor, dat het bedrag ook daadwerkelijk daaraan wordt besteed. Om wat voorbeelden te noemen:

·  het project 'Wetenschap voor Patienten'
·  lotgenotencontact en meetings
·  onze bibliotheek
·  promotie en voorlichtingsmateriaal

Heeft u andere ideeën voor een bestemming of heeft uw gift een andere vorm, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met het bestuur via contact@me-cvsvereniging.nl
Omdat de ME/cvs Vereniging een vereniging is zonder winstoogmerk en daarom de ANBI-status heeft verkregen, zijn uw giften aftrekbaar.

Vast donateurschap

U kunt ook donateur worden van de ME/cvs Vereniging. Als vaste donateur heeft u geen stemrecht, maar u ontvangt bij een donatie van € 25,- per jaar wel het verenigingsijdschrift. Zie www.me-cvsvereniging.nl/formulier/aanmelden-lid  Uiteraard kunt u altijd besluiten om meer over te maken.