Historisch moment

20 februari 2013, Historisch moment

Vandaag, woensdag 20 februari 2013, is een gedenkwaardige dag.

En wel om twee feiten.

Vanavond worden op ons YouTube-kanaal van Wetenschap voor Patiënten de eerste drie colleges van prof.dr. Kenny de Meirleir met Engelse ondertiteling gezet. Tegelijkertijd zullen de links naar de drie colleges over heel de wereld via mails worden verspreid.

We hebben afgelopen tijd een bestand opgebouwd van website-beheerders, fb-beheerders en twitteraars van tientallen adressen van Nieuw-Zeeland tot Japan tot Canada en de VS. En we hebben al van meerderen de verzekering gehad dat ze de colleges ook echt gaan plaatsen.

Intussen gaat het ondertitelen van de volgende colleges door, helemaal in eigen beheer en op eigen kracht. Steeds zullen de links van twee nieuw ondertitelde filmpjes worden rondgemaild.

Nederlandse en Belgische ME-patiënten laten zich niet langer in een helemaal voor hen geregeld en beperkt en hoekje drukken, waarin ze nagenoeg geen andere rechten hebben dan 'therapieën' te volgen waarvan velen van hen er slechter aan toe geraken. We sluiten aan bij wat er overal aan onderzoek is gedaan naar de echte oorzaak van ME. Dat belet niemand ons meer.

Bovendien is er in het tijdschrift In Vivo een research-review verschenen van o.a. prof.dr. De Meirleir waarin hij samen met collegae uit Rusland, Hongarije, België en de VS een wellicht baanbrekende ontdekking uit de doeken doet:

We hopen zo snel mogelijk een Nederlands uittreksel van dit artikel te kunnen publiceren.