Informatiemiddag keuringen UWV

Bundeling van krachten door bundeling van klachten

Wij vragen u daarom een korte brief te schrijven over uw klachten over UWV Hengelo en die naar ons te sturen. Om dat te vereenvoudigen hebben we een voorbeeldbrief gemaakt. U kunt dit verzoek en het voorbeeld ook doorgeven aan anderen. Hoe meer serieuze klachten, hoe beter!

Bijeenkomst 30 september 2008

Op een bijeenkomst die de Steungroep vorig jaar in Hengelo organiseerde kwam grote onvrede naar voren over de manier waarop UWV Hengelo de arbeids(on)geschiktheid van mensen met ME/CVS beoordeelt. De aanwezige vertegenwoordiger van UWV Hengelo leek de klachten serieus te nemen en zegde toe om wat hij gehoord had binnen het UWV aan de orde te stellen. ‘UWV belooft beterschap’ stond de volgende dag in het dagblad Tubantia.  Al eerder had de Steungroep in een landelijk overleg met het UWV de toezegging gekregen dat een aantal zaken van UWV Hengelo opnieuw bekeken zouden worden.

Opstelling UWV tot nu toe teleurstellend

In een enkel individueel geval hebben onze activiteiten inderdaad tot een betere uitkomst geleid, maar dit is helaas een uitzondering gebleven. Wij hebben de stellige indruk dat de verzekeringsartsen van UWV Hengelo hun poot stijf houden en van mening blijven dat ze bij hun beoordeling geen rekening hoeven te houden met de gevolgen van ME/CVS. De Steungroep heeft inmiddels een gesprek gevoerd met de leiding van de UWV-artsen van Hengelo, maar daarin zijn we nog niet veel verder gekomen. Een tweede gesprek is gepland voor 9 juni. We willen het niet opgeven en organiseren daarom op 23 juni weer een bijeenkomst in Hengelo. Deze keer is het UWV ook uitgenodigd om te spreken. De heer Khoe heeft toegezegd en kan dan zelf vertellen wat er naar aanleiding van de vorige bijeenkomst is ondernomen. Ook advocaat Sjoerd Visser spreekt.

Oproep: Bundeling van klachten

Ter voorbereiding van de bijeenkomst willen we graag zoveel mogelijk klachten van ME/CVS-patiënten over UWV Hengelo verzamelen. Het UWV wil namelijk alleen nog met de Steungroep over individuele gevallen (mensen) praten in het kader van klachtenprocedures. Hiertoe willen wij op de bijeenkomst van de 23ste zoveel mogelijk klachten gebundeld aanbieden. Ons motto is hierbij: bundeling van krachten door bundeling van klachten.Wij vragen u daarom om een korte brief te schrijven over uw klachten over UWV Hengelo en die naar ons te sturen. Om dat te vereenvoudigen hebben we een voorbeeldbrief bijgevoegd. U kunt dit verzoek en het voorbeeld ook doorgeven aan anderen. Hoe meer serieuze klachten, hoe beter!

Daarnaast hopen wij dat u zich aanmeldt voor de bijeenkomst van 23 juni in Hengelo om daar door uw aanwezigheid aan het UWV wilt laten zien dat ME/CVS-patiënten toch echt serieus genomen moeten worden.

De Steungroep organiseert 23 juni bijeenkomst in Hengelo:

• Voor: ME/CVS-patiënten en hun begeleiders en hulpverleners die te maken hebben met WIA, WAJONG, WAO of WAZ.
  • Datum: dinsdag 23 juni 2009
  • Zaal: Tuindorphotel ‘t Lansink
  • Adres: CT Storkstraat 18 7553 AR, Hengelo
  • Tijd: 13.30 - 17.00 uur (zaal open vanaf 13.00 uur)

Sprekers:

• Edwin Khoe, manager verzekeringsarts UWV-Hengelo, is uitgenodigd om te vertellen over wat er is gebeurd naar aanleiding van de bijeenkomst in september en hoe het UWV arbeidsongeschiktheid bij ME/CVS beoordeelt.
  • Ynske Jansen van de Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid over de actuele stand van zaken met betrekking tot de keuringen en het keuringsprotocol CVS.
  • Mr. Sjoerd Visser, advocaat met veel ervaring met onder andere ME/CVS- en fibromyalgiezaken, geeft informatie over herziening en bezwaar en beroep tegen beslissingen van het UWV.

Er is ruime gelegenheid om ervaringen te delen en vragen te stellen.

Aanmelden en vooraf betalen

De zaalruimte is beperkt, belangstellenden worden daarom verzocht zich zo vroeg mogelijk aan te melden via dit formulier of telefoon 050-549 29 06.

De toegangsprijs, inclusief koffie, thee en hapje en drankje na afloop, bedraagt

• € 5,- voor donateurs van de Steungroep en
  • € 7,- voor niet-donateurs.

girorekening 6833476 o.v.v. ‘Informatiemiddag 23 juni’.
Bij betaling graag de adresgegevens vermelden.
Na ontvangst van betaling krijgt u de deelnamebevestiging, het programma en een routebeschrijving toegestuurd.