Interview met Michael Maes

18 februari 2013, Interview met Michael Maes

De oorzaak van ME en CVS is een defect/ontregeld afweersysteem

Radio interview over ME en CVS van enkele jaren geleden met Prof. Michael Maes, Prof. Kenny De Meirleir en Marc Van Impe.

Dit interview werd in 2008 uitgezonden op de Belgische radio naar aanleiding van een internationaal CVS congres. De oorzaak van ME en CVS is een defect/ontregeld afweersysteem, was de titel van de uitzending. De harde realiteit is dat er anno 2013 nog steeds niks veranderd is.

Ondanks de wetenschappelijke bevindingen van de laatste jaren die aantonen dat ME,CVS en Fibromyalgie wel degelijk ernstige bio-medische aandoeningen zijn, blijft de overheid jaarlijks miljoenen belastingsgeld spenderen aan gedrags en oefentherapie (CGT/GET). Ondertussen zijn er al verschillende studies uitgevoerd met bio-medische behandelingen, zoals het herstellen of genezen van de lekke darm.

Volgens Professor Michael Maes zou ongeveer 70% van de ME en CVS patiënten een lekkende darm hebben. Eén van de behandelmogelijkheden hiervoor werd al reeds in 2008 getest in een studie en gepubliceerd op een wetenschappelijke website:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19...

Beluister hier het radio interview:  http://www.youtube.com/watch?v=xbNQFQBtuP4&feature=share&list=UUwBs0SG3l7b_NY6rmQC8FpA

Bron: http://www.youtube.com/user/Ramzyy007