De laatste loodjes

21 september 2015, De laatste loodjes

Zaterdag is het al zover: dan vindt bij het AMC in Amsterdam het eerste internationale ME-congres plaats. De Canadese dokter Byron Hyde, de grondlegger van een eigen research-stichting (http://www.nightingale.ca/ ) en ruim 30 jaar praktiserend wereldvermaard clinicus op het gebied van ME geeft 2 lezingen.

Daarnaast geeft ook de Nederlandse cardioloog en ME/cvs expert prof. Frans Visser twee lezingen.
Andere sprekers zijn de Engelse Dr. Neil Harrison en Dr. Nigel speight, en de Belgische Dr. Annemie Uyttersprot en Christine Tobback.

Er is door een klein aantal mensen een groot evenement opgezet, dat nu in feite al geslaagd is door het grote aantal medici dat zich heeft ingeschreven, ook omdat het congres accreditatie heeft weten te bemachtigen voor o.a. huisartsen.

Je kunt, als je je huisarts nog spreekt of ziet deze week, jezelf en je medepatiënten een grote dienst bewijzen door te proberen hem/haar over te halen zich alsnog in te schrijven.

Hoe meer gedegen kennis er over ME/cvs is in Nederland, hoe groter de kans dat ook de behandeling (zowel door artsen als door overheden en instanties) gaat kantelen komende jaren.

Print bijvoorbeeld de flyer uit en de voorbeeldbrief en overhandig die hem/haar persoonlijk. Dat is het krachtigste signaal.

Je doet er ons vele  werk ook extra eer mee aan. Wij zijn je er dankbaar voor

BijlageGrootte
Brief voor huisarts.pdf118.26 KB