Langs de Leeuw

25 november 2012, Langs de Leeuw

Aandacht voor ME

In de uitzending van het Vara TV programma ‘Langs de Leeuw’ van 24 november konden er mensen aan het woord komen die met een ribbon aandacht voor een ziekte vragen. Er waren ook enkele ME patiënten die de donkerblauwe ribbon voor de ziekte ME kwamen promoten.

Wij willen graag onze dank uitspreken naar hen, omdat dit ongetwijfeld veel van hen gevergd heeft.

Dat er aandacht wordt gevraagd voor ME is broodnodig aangezien ME nog steeds als een psychologische aandoening wordt beschouwd en op één hoop wordt gegooid met Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS). Ook in de uitzending van Langs de Leeuw is te zien dat het idee dat ME slechts vermoeidheid is, nog steeds bestaat.

De onafhankelijke ME DenHaag Groep is een petitie gestart om de ziekte middels een burgerinitiatief weer op de politieke agenda te krijgen. Zij willen dat ME en CVS los van elkaar worden gezien. Alleen dan zullen er ook langzaam fondsen vrijkomen voor biomedisch onderzoek naar ME en kan er gericht naar medicatie gezocht worden. Wij nodigen u van harte uit om deze petitie te ondertekenen. Dat kan op de volgende website: http://deziekteME.petities.nl/

Kijk de uitzending terug op: http://langsdeleeuw.vara.nl/media/197621 Ongeveer op 18 minuten is een ME patiënte aan het woord.