ME Global Chronicle, nummer 12

19 augustus 2015, ME Global Chronicle, nummer 12

Gisteren is alweer het twaalfde nummer van het Engelstalige, tweemaandelijkse ME-tijdschrift de ME Global Chronicle verschenen: http://let-me.be/request.php?21

Daarin nieuws over het Nederlandse burgerinitiatief (dat overal bekend raakt), het congres op 26 september, en de vrijlating van het Duitse ME-patiëntje Joanne uit het ziekenhuis waar zij gedwongen CGT en GET moest doen terwijl ze ernstig ziek was. Dit werd mede mogelijk gemaakt door het fonds Save4Children, dat de redacteurs van het tijdschrift opzetten. De donaties aan dat fonds maakten mede mogelijk dat de moeder van Joanne een zeer goede advocaat in de hand kon nemen.

Nu Joanne weer bij haar moeder thuis is, zal het fonds zijn pijlen richten op de Deense Karina Hansen, die al tweeënhalf jaar tegen haar wil vastzit en door psychiaters behandeld wordt. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Deense ME-community. Ook daarover een uitgebreid verslag.

En nog heel, heel veel meer. Van over heel de wereld. Prachtig uitgevoerd