ME/cvs en muggen en teken?

20 oktober 2013, ME/cvs en muggen en teken?

Honderden waardevolle bloedmonsters van ernstig zieke MEcvs patienten liggen in de vrieskist bij een Amerikaanse overheidsorganisatie, de NIH. Deze bloedmonsters waren ingezameld door ME/cvs experts voor de grote XMRV studie waarbij is gebleken dat XMRV geen nieuw virus was dat de ziekte veroorzaakte. Toch zou in deze bloedmonsters dé sleutel kunnen liggen om de ziekte te ontrafelen.

Niemand buiten de overheid had toegang tot deze bloedmonsters, tot nu toe. De 'Simmaron Research Foundation' heeft toestemming gekregen om de monsters te onderzoeken op ziektes die overgedragen kunnen worden door teken en muggen.

Zou ME/cvs kunnen beginnen bij een beet van een teek of een ogenschijnlijk onschuldige muggenbeet? We zullen nog een tijd moeten wachten op de resultaten van deze studie, maar het is goed dat deze mogelijkheid door een ME/cvs expert onderzocht wordt.

Dr. Dan Peterson, wetenschappelijk adviseur van Simmaron Research, is al meer dan 25 jaar ME/cvs arts. Voor 70% is de studie al gefinancierd, maar donaties zijn welkom.