MELDACTIE ‘Wat verwacht u van uw zorgverzekeraar?’

Donderdag 27 augustus start het Meldpunt ConsumentendeZorg.nl een meldactie over de rol van de Zorgverzekeraar. Hiermee hoopt het Meldpunt, dat deel uitmaakt van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF), te achterhalen wat mensen verwachten van hun zorgverzekeraar, sinds met de invoering van de nieuwe zorgverzekeringswet de rol van de zorgverzekeraar drastisch veranderd is.

De meldactie geeft naar verwachting antwoord op de vraag in hoeverre verzekerden zicht hebben op de nieuwe taken van zorgverzekeraars. De nadruk ligt hierbij op de zorginkoop. Hoe duidelijk is het inkoopbeleid van zorgverzekeraars voor hun verzekerden? Mag een zorgverzekeraar invloed hebben op de keuze van de verzekerde? En vooral wat weten verzekerden over de invloed van verzekeraars op de prijs en kwaliteit van zorg. De meldactie levert zowel de NPCF als ook de zorgverzekeraars relevante informatie over wat verzekerden weten, vinden en verwachten van hun zorgverzekeraar.

Verzekerden kunnen hun ervaringen melden door de vragenlijst in te vullen op www.consumentendezorg.nl. Op werkdagen kan er tussen 10.00u en 16.00u telefonisch contact worden opgenomen met het Meldpunt via (030) 29 16 777. De meldactie eindigt op 11 september