Een nieuw geval Sophia Mirza?

10 febr 2014, Een nieuw geval Sophia Mirza?

De reputatie van de Duitsers dat ze grondig te werk gaan in alles wat ze doen, lijkt opnieuw bevestigd te worden – dit keer mogelijk ten koste van het leven van een meisje. Joanne (niet haar echte naam) kreeg op haar tiende acute mononucleosis, wat het begin was van een neerwaartse spiraal richting ernstige ME/cvs. Nu is ze veertien jaar oud en bevindt zij zich op het randje van de dood, nadat ze acht weken ‘behandeld’ werd in een ziekenhuis. Ze werd gedwongen opgenomen op een neurologische kinderafdeling na enorme druk van de kinderbescherming, die de moeder al lange tijd de schuld gaf van de ziekte van het kind.

Zo lijkt het met haar exact dezelfde kant op te gaan als bij de Engelse ME-patiënte Sophia Mirza, die niet lang na een gedwongen opname op de gesloten afdeling van een psychiatrische inrichting op 25 november 2005 op 32-jarige leeftijd stierf aan de gevolgen van ME, verergerd door haar 'behandeling' aldaar. (http://www.youtube.com/watch?v=qs88lwR7x28)

BijlageGrootte
Een nieuw geval Sophia Mirza.pdf261.43 KB