Nieuws 12 MEI – Wereld ME-dag

26 april 2013,   NIEUWS 12 MEI – WERELD ME-DAG

ME BENEFIET
opgeven/kaartjes: Wereld ME dag-benefiet, georganiseerd door Sonja Silva, wordt dit jaar gehouden op zondag 12 mei 2013. Er zijn nog zitplaatsen, dus geef je nu op via: wereldmedagbenefiet@live.nl
Let op: het kan even duren voor je antwoord krijgt op je aanmelding!!!!!

VELDBEDDEN
Er zullen 8 veldbedden zijn, dus patiënten kunnen ter plekke liggen als dat nodig is.

CARPOOL/MEERIJDEN
Er zal een carpoollijst worden gemaakt. Ondertussen zijn er diverse mensen die hebben aangebonden te carpoolen. Nu zoeken we nog naar meerijders. Willen jullie als je vervoer zoekt Sandra van de Walle daarover mailen, met de plaats waar je opgehaald moet worden? Via sanvdwalle@gmail.com

STICHTING AMBULANCEWENS
Ook dit jaar heeft de Stichting Ambulancewens drie ambulances met personeel beschikbaar gesteld om patiënten die niet kunnen zitten toch naar het event te brengen en het te laten bijwonen. Er is nog één pek vrij. Mail daarvoor naar Sonja Silva ovv Stichting Ambulance wens: wereldmedagbenefiet@live.nl

ROLSTOELEN
We zoeken nog wat rolstoelen. Het zou het fijn zijn als patiënten hun rolstoel mee zouden willen nemen, ook als ze die zelf ter plekke niet gebruiken. Hierover kan je ook Sandra contacten via sanvdwalle@gmail.com

PROGRAMMA
Om 13:00 start het benefiet met een eerbetoon aan DENISE DE HOOP. PYKE POS, JERMAINE FLEUR EN SONJA SILVA zullen een korte akoestische set spelen.

ROB WIJBENGA van de ME/cvs Vereniging zal iets vertellen over waar de Vereniging zich mee bezig houdt.

Na een korte pauze is er een tweede screening van de inmiddels aardig gevorderde documentaire "Ik heb ME, wat is jouw excuus?".

De bekende ME-arts uit België prof.dr.KENNY DE MEIRLEIR zal een lezing geven van 40 minuten. Hij heeft beloofd ook met een nieuwtje te komen. Vervolgens beantwoordt hij een klein half uur lang vragen van  patiënten en vrienden.

Na de pauze met de inmiddels bekende cupcakes met blauw lintje zal Voedingscoach LIEKE DE LANGE vertellen wat we kunnen doen aan ons voedingspatroon, en ook zij zal een half uur lang vragen van patiënten behandelen over bijvoorbeeld het effect van superfoods en glutenvrij eten.

De vragen aan prof.dr. De Meirleir en mevr. De Lange zullen bij binnenkomst verzameld worden dus denk vast goed na over je vraag.

We sluiten de dag af met een hapje en een drankje. Vergeten jullie niet wat kleingeld mee te nemen voor een drankje?

Boerderij Langelust doneert de zaal en Dominique zorgt voor de hapjes. De entree is gratis. Alleen de drankjes dienen afgerekend te worden!!!!!