Overstap naar nieuwe Wajong soms gunstiger, soms niet

21 november 2012, Overstap naar nieuwe Wajong soms gunstiger, soms niet

Volgend op een bericht op de website van de Rijksoverheid op 12 november j.l. heeft de Steungroep de volgende reactie geschreven:

Mensen die recht hebben op een Wajonguitkering volgens de regeling van voor 2010 (‘oude Wajong’) kunnen vanaf 1 januari 2013 vragen om een overstap naar de Wajongregeling zoal die geldt vanaf 2010 (‘nieuwe Wajong’)*. Wanneer de overstap naar de nieuwe Wajong eenmaal is gemaakt is het niet mogelijk om weer terug te gaan naar de oude Wajong. Het is niet altijd bij voorbaat duidelijk welke regeling in een individueel geval het gunstigst is. Ook is nog niet duidelijk of een overgangsverzoek toteen (medische) herkeuring kan leiden.

Wajongers met ME/CVS die informatie en advies willen over de voor- en nadelen van een overstap in hun situatie kunnen terecht bij het Advies- en Meldpunt van de Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid: www.steungroep.nl, telefoon 050 549 29 06