Persbericht: Verzekerd van vrije keuze en goede zorg? Niet voor ME patiënten

3 december 2015, persbericht: 'Verzekerd van vrije keuze en goede zorg? Niet voor ME-patiënten’

Vandaag heeft de ME/cvs Vereniging en de ME/CVS-Stichting Nederland een persbericht naar de media verstuurd met de titel 'Verzekerd van vrije keuze en goede zorg? niet voor ME-patiënten’.

Zoals u in het persbericht kunt lezen hebben de ME/cvs Vereniging en de ME/CVS Stichting Nederland de handen ineen geslagen om te proberen ONVZ/Multizorg, Achmea en VGZ op andere gedachten te brengen. Wij zullen u op de hoogte houden van de – hopelijk positieve – uitkomsten hiervan. Maar omdat die uitkomst ongewis is, vinden wij het nodig de patiënten, die onder behandeling zijn van Frans Visser hier nu al van op de hoogte te stellen zodat zij hier rekening mee kunnen houden bij het afsluiten van een nieuwe/andere zorgverzekering voor 2016.

Verder roepen wij degenen die daarmee solidair zijn op, om zich niet (meer) te verzekeren bij de zorgverzekeraars van Achmea en om te wachten met een contract voor 2016 met zorgverzekeraars die vallen onder ONVZ, Multizorg of VGZ.  Op bijgevoegd overzicht is te zien welke zorgverzekeraars onder welk label vallen, en welke niet en welke wel ‘ME vriendelijk zijn’

BijlageGrootte
Persbericht Verzekerd van vrije keuze en goede zorg.pdf392.42 KB