Prof. Jason antwoordt

11 januari 2015, Prof. Jason antwoordt

Op 21 november 2014 hield prof. Leonard Jason, een coryfee onder de wetenschappers die zich inzetten voor ME patiënten over heel de wereld, de laatste van zijn drie vraag- en antwoordsessies, waarin hij een grote variëteit aan onderwerpen besprak. Deze sessies maken deel uit van het project Wetenschap voor Patiënten van de ME/cvs Vereniging. Prof. Jason heeft door de jaren heen een belangrijk aandeel geleverd in de geluiden tegen de verpsychologisering van ME-patiënten. Hij deed dat o.a. door een indrukwekkende bijdrage aan de bekroonde Engelse documentaire Voices from the Shadows (met een door de ME/cvs Vereniging geleverde vertaling ondertiteld in het Nederlands: http://www.me-cvsvereniging.nl/ondertitelde-dvd-voices-from-the-shadows)

In zijn slotwoord sprak prof. Jason zijn waardering uit over dit project (http://www.me-cvsvereniging.nl/wetenschap-voor-patienten) alsmede over het door dit project ontstane Engelstalige internationale tweemaandelijke ME-magazine, de ME Global Chronicle (http://let-me.be/download.php?list.1  Gratis abonneren: subscribe@let-me.be) en zei daarbij: 'Ik ben erg onder de indruk van het werk dat jullie doen.... Elke gebeurtenis die mensen van verschillende landen en organisaties verbindt, moet worden aangemoedigd".

De vertaling van de gehele sessie leest u hier.

De door hem gegeven colleges vindt u hier

BijlageGrootte
Chat Prof. Jason 21 nov 2014.pdf255.57 KB