Reno/Brussel/Kazan

14 november 2013, Reno/Brussel/Kazan

Prof. dr. Kenny De Meirleir, die eerder tien colleges over ME gaf die door de ME/cvs Vereniging zijn uitgezonden op het eigen youtube-kanaal, is zoals bekend medisch directeur geworden van het Whittemore-Peterson Institute (WPI) in Reno, Nevada. Daarnaast heeft hij er een praktijk geopend, waar hij vorige maand de eerste patiënten heeft gezien.

De laatste week van januari 2014 zal prof. dr. De Meirleir wederom in Reno zijn, en zal hij kunnen beschikken over alle benodigde apparatuur. Het is zijn bedoeling elke twee maanden tien dagen in Reno te verblijven, naast de onverminderde praktijkvoering in Brussel. Zulks is mogelijk doordat hij bij de VUB met pensioen is gegaan dit najaar.

Momenteel woont prof. dr. De Meirleir een congres in Kazan, Rusland bij  waar hij voor een publiek van duizend huisartsen de ICC (Nederlandse tekst hier verkrijgbaar) uiteen zal zetten.

Inmiddels vernamen wij van prof. dr. De Meirleir dat de ICC in Rusland zijn geïntroduceerd, zullen worden vertaald en uitgegeven in het Russisch, en onder alle huisartsen worden gedistribueerd,