Ronde CDC-subsidies voor ME/cvs

29 december 2015, Ronde CDC-subsidies voor ME/cvs

Voor in je agenda

Elke maand verzorgt de CDC (Centers for Disease Control & Prevention, USA) een seminar van een uur vanuit het CDC auditorium in Atlanta.

In februari zal dat plaatsvinden op de 16e van 13-14 uur (Nederlandse tijd 19-20 uur).

Deze seminars concentreren zich op huidige kernkwesties. Dat van februari legt de nadruk op ME/CFS/SEID en de aanbevelingen die in twee speciaal daarvoor opgestelde rapporten zijn gedaan: de recente van de IOM (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25695122 ) en van het NIH-initiatief P2P (Pathways to Prevention, https://prevention.nih.gov/docs/programs/mecfs/ODP-P2P-MECFS-FinalReport.pdf ).

Tijdens het seminar zijn er presentaties van dr. Beth Unger (hoofd afdeling chronische virusziekten van de CDC), dr. Charles Lapp, dr. Anthony Komaroff (Harvard School of Medicine) en dr. Avi Nath (NINDR, NIH).

In deze sessie van subsidierondes ten bate van de volksgezondheid zullen de ziekte (ME) en de gevolgen ervan voor patiënten worden beschreven, de huidige inspanningen van de CDC om ME/cvs aan te pakken als een algemeen gezondheidsprobleem en de recente aanbevelingen van de IOM. Ook zullen de volgende stappen worden besproken om dit probleem aan te pakken.

Al komen de presentaties van het  CDC auditorium in Atlanta, ze zullen gewebcast worden voor duizenden providers, researchers en het publiek.

Link om zelf te kijken welke mogelijkheden er zijn om de streaming bij te wonen (windows media & flash):