teken voor invoering van de CCC in Noord-Ierland

23 mei 2014, teken voor invoering van de CCC in Noord-Ierland

Neem de moeite en teken deze petitie voor onze Noord-Ierse vrienden. Je tekent er ook mee voor ons allemaal hier in Nederland en België.

Zoals misschien bekend willen meer dan 50 artsen en researchers de Canadese Consensuscriteria uit 2003 als standaardcriteria voor klinische praktijk en research ingevoerd zien. Een brief met dat verzoek, mede ondertekend door o.a. onze Vereniging, werd in de herfst van vorig jaar aan de toenmalige minister van Volksgezondheid van de USA gestuurd (http://www.me-cvsvereniging.nl/niet-n-g-nice-cbo-richtlijn).

Noord-Ierland verkeert in een positie dat daar onafhankelijk van wat er in andere landen gebeurt, de CCC voor genoemde doeleinden kán worden ingevoerd door het parlement. Mocht dat gebeuren, dan kan dat natuurlijk gevolgen hebben voor anderen.

Deze petitie is opgezet door een sterke Noord-Ierse patiëntengroep, die ook internationale sprekers naar Belfast weet te halen.

Er kan nog een hele week getekend worden via deze link: https://secure.avaaz.org/en/petition/Minister_Edwin_Poots_Fully_Adopt_CCC_for_ME_in_NIreland/?cHCXadb