De week van ME-bewustwording.

merryn crofts (1).jpg

7 mei 2014, De week van ME-bewustwording.

Met a.s. zaterdag voor ogen, stuitten we op een fb-bericht op de wall van Invest in ME van Paul Kayes, een Britse ME-patiënt die opkomt voor de community.

Hij schrijft bij de foto’s:
“Dit is mijn vriendin Merryn Crofts en ik heb toestemming van haar om deze foto’s van haar te publiceren gedurende de maand mei, de maand dat ME onder de aandacht wordt gebracht. Merryn wordt binnenkort 18 en krijgt momenteel voeding door een slang die rechtstreeks naar haar maag gaat. Zij is een van de vele ernstig getroffen patiënten. Toch blijft zij hoopvol en opgewekt, ondanks haar pijn en frequente ziekenhuisopnames.

Zij is een ster, en haar moeder werft fondsen voor Invest in ME door te handwerken”.

Invest in ME is een non-profit organisatie die o.a. de op handen zijnde rituximab-studie in Groot-Brittannië voor een groot deel financiert. Zij organiseren ook elk jaar (ditmaal op 30 mei a.s.) het IiME-congres in Londen, waar topwetenschappers van over heel de wereld spreken.

We hebben Paul verzocht Merryn de hartelijke groeten te doen en veel sterkte te wensen van de Nederlandse patiënten, wat hij gaat doen.

Donaties aan Invest in ME viahttp://www.justgiving.com/ritux4meuk