Welke ME/cvs patiënten moeten we behandelen met antivirale middelen?

4 september 2014, Welke ME/cvs patiënten moeten we behandelen met antivirale middelen?
Dr. Richard Podell

Voor het juni-nummer van het internationale tijdschrift ME Global Chronicle http://let-me.be/download.php?view.7schreef de Amerikaanse clinicus Dr. Richard Podell een artikel over de behandeling met Valcyte bij ME-patiënten, omdat het middel gebruikt wordt bij de bestrijding van het Epstein Barr virus en het  HHV-6 virus. Beide virussen lijken bij veel ME-patiënten triggers te zijn(geweest) voor het begin van hun uitbraak en bij opvlammingen van hun ziekte.

Hij doet daarbij een dringende oproep aan iedereen die weleens Valcyte (Valganciclovir), Valtrex of Famvir heeft gebruikt, om zijn/haar bevindingen daarmee aan hem te melden. Dit kan via het email-adres van de ME/cvs Vereniging (info@me-cvsvereniging.nl) of in het Engels rechtstreeks naar Dr. Podell (podell2@gmail.com).  Afhankelijk daarvan zal hij besluiten zelf tot behandeling met valganciclovir over te gaan, dus er gebeurt ook wat met uw meldingen.

BijlageGrootte
Valcyte - Podell.pdf383.43 KB