Wetenschap voor Patiënten

18 februari 2012, Wetenschap voor Patiënten

Het driejarig project Wetenschap voor Patiënten is officiëel per 1 januari 2012 van start gegaan. Zoals bekend nemen naast onze vereniging de MS-vereniging Nederland en de Vereniging Osteogenesis Imperfecta daaraan deel.

Het belangrijkste doel is om patiënten meer en betere kennis te geven over hun eigen ziekte, zodat ze steviger in hun schoenen staan bij artsen en behandelaars. Dit zal gebeuren door webcolleges van top-wetenschappers, gebaseerd op vragen van patiënten. Heel interactief, want je hebt niet alleen de kans om de college's live online te bekijken, maar je kunt ook zelf vormgeven aan hetgeen besproken wordt.

Je bent dan ook bij dezen uitgenodigd vragen over ME op medisch gebied te mailen naar:

wvp@me-cvsvereniging.nl

Al deze vragen zullen worden gecatalogiseerd en als basis dienen van het webcollege dat a.s. september door hoogstwaarschijnlijk prof. Kenny de Meirleir gegeven zal worden. We bekijken nog of er tijdens het college zelf ook vragen kunnen worden gesteld.

Belangrijk: het maakt niet uit of je lid bent van de me/cvs vereniging om een of meerdere vragen te kunnen inzenden. Wij vinden dat iedere ME-patiënt en al hun naasten daar de gelegenheid voor moeten hebben.

Deze uitnodiging zal komende maanden regelmatig via al onze communicatie-kanalen worden herhaald.