"De wetenschapper komt bij jou thuis"

Wetenschap voor Patiënten gaat online van start over ME.

Op 1 november starten de interactieve webvideo's over de ziekte Myalgische Encefalomyelitis, beter bekend als ME. Met Wetenschap voor Patiënten worden door de ME/cvs-Vereniging voor het eerst vraag en antwoord zo gemakkelijk online bij elkaar gebracht. Geïnteresseerden kunnen gratis en vrijblijvend via http://www.me-cvsvereniging.nl een webcollege over ME volgen en vragen stellen. In latere college's zullen de wetenschappers de vragen beantwoorden. Zo ontstaat een waardevolle wisselwerking tussen mensen met ME en de medische wetenschap. De webcollege's blijven op de website beschikbaar zodat iedereen op zijn of haar gewenste moment kan kijken.

WvP blijft nieuwe webcollege's geven tot in 2014. De onderwerpen  worden naar aanleiding van de ingediende vragen bepaald. De kijker heeft de afstandsbediening!

Naast Myalgische Encefalomyelitis behandelt Wetenschap voor Patiënten ook Multiple Sclerose en Osteogenesis Imperfecta. Wetenschap voor Patiënten wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van VWS.