Met zijn allen voor Karina

2 mei 2012, Met zijn allen voor Karina

Zoals de meesten van ons bekend, is de 24-jarige ernstig zieke Deense ME-patiënte Karina Hansen onder dwang van huis gehaald op 12 februari j.l. Door vijf agenten, twee artsen, twee maatschappelijk werkers en een slotenmaker. Vervolgens is ze naar het Hammel Neurocenter vervoerd, waar ze nog steeds vastgehouden wordt. Haar ouders hebben haar tot nu toe niet mogen zien, haar zus, een verpleegkundige, éénmaal een paar minuten. Karina herkende haar zus niet eens meer, zo is zij volgens haar achteruit gegaan.

De ME Vereniging Denemarken vraagt ons allemaal om Karina voor 12 mei een kaart te sturen,  met de volgende oproep:

“Jullie kunnen Karina helpen door haar een kaart te sturen voor wereld-ME dag, met een positivie en ingetogen groet aan Karina en haar moeder Ketty. Stuur die naar het Hammer Neurocenter, waarvan het adres hieronder staat. Het centrum is niet verantwoordelijk voor wat Karina overkomt. Het voert eenvoudig de opdrachten uit van de psychiater Nils Balle Christensen van het Researchcentrum functionele stoornissen en psychosomatiek.

We hopen door het sturen van al die kaarten de staf van het Hammel Neurocenter te laten bevatten wat voor ernstige ziekte ME is. En haar te laten weten dat mensen van over heel de wereld heel goed weten in welke situatie Karina zit. Zij is te ziek om te lezen, maar als we haar moeders naam ook bij het adres vermelden, hopen we dat de kaarten zéker bij Karina en haar familie terechtkomen.

Stuur alsjeblieft ansichtkaarten, zodat ook de staf ze lezen kan, en houd in gedachten je groet positief te laten klinken. We willen iets door laten dringen, geen vijandigheid wekken.”

Voorbeeld van een kaart kan zijn:

Dear Karina and Ketty Hansen,

I am thinking of Karina on May 12th, International ME day. I hope Karina is getting the best possible treatment for an extremely severe ME-patient. I (of: my mother/father/brother/sister/child etc.) have ME for ….   years  and must rest or stay in bed for  ----   hours every day.

Greetings and best wishes from

……………………………………

Stuur je kaart aan Karina naar:

Regionshospitalet Hammel Neurocenter

Kognitiv Klinik, H4