Lees ME 34

Bekijk hier de beknopte webversie

Nieuw leven

Ergens nieuw leven inblazen, inspireert en zorgt voor vooruitgang.
Zonder dat zouden we stilstaan.

Ons motto voor dit jaar is: Laat je zien!
Cindy, Ante, Rachel en Gabrielle gaven daar heel mooi gehoor aan en delen een stukje van hun leven met ons. Zo ook Monique die wij in The Spotlight hebben gezet.

Onze aandacht gaat in deze Lees ME ook sterk uit naar kinderen met ME.
Augusta laat haar leven als moeder van Arjan, die een ernstige vorm van ME heeft, heel openhartig en met deskundigheid zien.

De lang verwachtte Pediatric Primer voor kinderen en jongvolwassen werd in oktober 2018 gepubliceerd. Dr. Peter Rowe, waarvan wij in de vorige Lees ME een interview meenamen , stond als auteur aan het hoofd van deze primer die met heel veel zorg en begeleiding voor artsen en ouders geschreven is. Het is een primer waar ouders iets mee kunnen richting artsen en het onderwijs, als die ervoor openstaan.

Wereldwijd helemaal voor ME openstaan, blijkt nog altijd niet het geval te zijn, maar de gezamenlijke Nederlandse patiëntenorganisaties doen daar alles aan wat binnen hun vermogen ligt en zoeken steeds weer nieuwe wegen om hun en onze stemmen over te brengen.

Door onszelf te laten zien, wij allemaal die ooit als een nieuw leven geboren zijn, laten wij onze liefde voor elkaar, onze ontwikkelingen, onze kennis, onze creativiteit, onze wilskracht en doorzettingsvermogen zien middels stemmen die gehoord en erkend willen worden.

ERKEN ME EN LAAT JE ZIEN, iedere dag opnieuw.

---

Wilt u voortaan de nieuwe nummers automatisch in uw brievenbus ontvangen én de ME/cvs Vereniging ondersteunen in haar activiteiten voor ME-patiënten? Word dan lid van de ME/cvs Vereniging:  https://www.me-cvsvereniging.nl/aanmelden-als-lid