Lees ME 38

Kalmte na de storm

Na regen komt zonneschijn en verschijnt de regenboog met aan het einde een pot met goud die nooit te vinden is, tenzij de mens die in zichzelf vindt. Dat gebeurt vaak pas na vallen en opstaan en door eerlijk tegen jezelf durven zijn. Het levenspad accepteren, speelt daarin een rol. Verzet werkt tegen. Daar weten wij alles van.

Toch zijn demonstraties en op een vreedzame manier van je laten horen van groot belang als het overkoepelend systeem te traag loopt. Of als je niet gehoord en begrepen wordt. Het gesprek open aangaan, is niet altijd gemakkelijk. Daar zijn op zijn minst twee eerlijke partijen voor nodig.

In de politiek en bij instanties verschuilt men zich achter mensgemaakte wetten. Dit als bescherming om binnen economische kaders te kunnen beoordelen. Maar met als voorbeeld de huidige pandemie, die een natuurwet is, schiet men tekort en/of mis. Want die houdt zich niet aan wetten. Zo ook onze ziekte niet. Die is niet in te dammen en zit ook niet tussen de oren. Deze ziekte gaat ook over de wereldwijde grenzen.

Ja, ook wij zoeken naar een vaccin/remedie. En de wetenschappers doen hun uiterste best. Maar hebben helaas geen gigantische fondsen, want het heeft geen prioriteit. Toch zal ME als gevolg van - deze keer het Covid-19 virus - waarschijnlijk een nog grotere rol gaan spelen. Misschien dat de politiek en de instanties dan goed wakker schrikken en adequaat zijn.

Ondertussen roeien wij met de riemen die we hebben en zien de natuurkracht en de zon in onszelf schijnen.

Stay safe & blijf in je kleurrijke regenboogkracht.

Ellen, Gea en Pauliene

Bekijk hier de beknopte webversie.

Wilt u voortaan de nieuwe nummers automatisch in uw brievenbus ontvangen én de ME/cvs Vereniging ondersteunen in haar activiteiten voor ME-patiënten? Word dan lid van de ME/cvs Vereniging:  https://www.me-cvsvereniging.nl/aanmelden-als-lid