ME/cvs Vereniging

Over ons

De ME/cvs Vereniging is een patiëntenvereniging die in 2005 is opgericht voor en door patiënten. Om samen op te komen voor de belangen van ME/cvs-patiënten. Om wetenschappelijk onderzoek te bevorderen en om de zorg voor ME/cvs-patiënten te verbeteren.

Missie

Samen zetten we ons bij de ME/cvs Vereniging in voor aandacht, erkenning, onderzoek en voorlichting. Dat doen we onafhankelijk en het belang van de patiënt staat altijd voorop. We willen dat de levenskwaliteit en zorg voor ME/cvs-patiënten zo goed mogelijk is; dat we dichterbij een behandeling komen en dat patiënten geïnformeerde keuzes kunnen maken en zich gesteund voelen.

Vertegenwoordigen

Samen hebben we een stem. Om ME/cvs-patiënten goed te kunnen (blijven) vertegenwoordigen en een serieuze partner te zijn, is het voor onze vereniging belangrijk om zo veel mogelijk leden te hebben. Door ons als patiënten te verenigen kunnen we opkomen voor een goede behandeling en ondersteuning voor mensen met ME/cvs. We streven samen naar toegankelijke en deskundige zorg voor alle patiënten.

Word hier lid.

Inkomsten

We zijn een onafhankelijke vereniging. We ontvangen geen subsidies. Onze inkomsten zijn te danken aan onze leden en donateurs.

Beloningsbeleid

De ME/cvs Vereniging bestaat uit een bestuur en vele vrijwilligers. De bestuursleden en de vrijwilligers krijgen voor hun werk geen beloning, alleen een eventuele vergoeding voor gemaakte onkosten.

ANBI

De ME/cvs Vereniging heeft een ANBI-status. Dat betekent dat de vereniging volgens de Belastingdienst een ‘Algemeen Nut Beogende Instelling’ is. Daardoor kun je als donateur je gift geheel of gedeeltelijk aftrekken van de inkomstenbelasting. En de vereniging hoeft geen belasting te betalen over nalatenschappen of schenkingen.

Fiscale gegevens

We vinden het belangrijk om voor iedereen transparant zijn over onze financiën. Daarom publiceren we hieronder onze fiscale gegevens.

IBAN: NL85 INGB 0004 2869 57
RSIN (fiscaal nummer): 814451433
KVK nummer: 32108065

Adresgegevens

ME/cvs Vereniging
Suze Robertsonstraat 14
3207 VN Spijkenisse
Telefoonnummer: 06-28434132

Bekijk hier onze jaarverslagen, standpunten, de statuten en het beleidsplan.