Ervaringen met de ondersteuning van MEE

Datum:
21/03/2020
Op 2 april hebben wij als ME/cvs Vereniging een afspraak staan met MEE Nederland. MEE Nederland is de overkoepelende organisatie van 20 regionale vestigingen van MEE, die zijn verdeeld over heel Nederland. We willen graag jullie ervaringen meenemen in dit gesprek.

MEE biedt onafhankelijke cliëntondersteuning.
Cliëntondersteuning bestaat uit informatie, advies en kortdurende ondersteuning op alle levensgebieden en richt zich op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie.
In de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) en de Wet Langdurige Zorg (Wlz) staat dat deze ondersteuning onafhankelijk, kosteloos en laagdrempelig moet zijn.

Het belang van de cliënt is altijd het uitgangspunt! Iedere burger kan daarom een beroep doen op kosteloze en onafhankelijke cliëntondersteuning. Dit kan bijvoorbeeld ter ondersteuning bij het keukentafelgesprek zijn, bij vraagstukken rondom participatie of bij de aanvraag van een voorziening. Gemeenten, zorgaanbieders en zorgkantoren moeten hier actief op wijzen.

We willen graag jullie positieve en negatieve ervaringen meenemen in het gesprek, en ook kijken hoe we kunnen zorgen dat er meer kennis met betrekking tot ME beschikbaar is voor de cliëntondersteuners.

Vul de enquête voor 30 maart in via: https://forms.gle/jb1rbbaS7bWMxfDi8

Meer info over MEE vind je op de website van MEE.