Ervaringsverhalen gezocht

Datum:
10/04/2019

Ervaringen met behandelingen voor ME en CVS

Vanuit de ME/cvs Vereniging willen wij graag aandacht geven aan ervaringsverhalen en jullie vragen om je eigen verhaal, of het verhaal van je kind, met ons te delen door het beantwoorden van 10 vragen.

De vragen gaan alleen over gevolgde trajecten: revalidatietraject, Graduate Exercise Therapie (GET), Cognitieve Gedragstherapie (CGT), Acceptance and Commitment Therapie (ACT) Graded Activity, Fitnet, therapie die via een Cyberpoli of iets soortgelijk is aangeboden in combinatie met het opbouwen van activiteiten.

Ons doel is om jullie antwoorden tot een geheel te bundelen en er, zo mogelijk, conclusies uit te halen. Op deze manier kunnen we laten zien wat de ervaringen van ME/cvs patiënten zijn met deze behandelingen in Nederland. We vinden het belangrijk om dit breed uit te dragen en hulpverleners en de politiek hierover te informeren.

(NB: waar hulpverleners staat kun je dit lezen als allerlei soorten hulpverleners; huisarts, psycholoog, revalidatiearts, psychiater, verzorgende, verpleegkundige, manager, ergotherapeut enz. In je eigen ervaringsverhaal wel graag aangeven met welke soort hulpverlener(s) je te maken hebt gehad (b.v. huisarts, psycholoog, enz,)

Om het schrijven van je verhaal iets makkelijker te maken, hebben we de tien vragen in enquetevorm gezet, zodat je die makkelijker kunt invullen en versturen!

De link naar de enquete:

Belangrijke info over je privacy:
Het is de bedoeling dat wij je antwoorden op onze vragen, gaan bundelen en onder de aandacht te brengen bij overheid, instanties, media, gezondheidszorg en publiek. Wij plaatsen de reacties in zijn geheel, of ingekort als het te lang is of als er niet ter zake doende zaken instaan.

Wij vragen geen naam, mailadres of andere persoonlijke gegevens, er is dan ook geen enkele herleiding naar jouw persoon.