ICP naar huisartsen

Datum:
23/01/2020

ICP naar huisartsen

In december hebben wij een inzamelingsactie gehouden om zoveel mogelijk Internationale Consensus Primers (ICP) naar huisartsen te kunnen sturen. De ICP is een handleiding voor artsen met daarin uitgebreide wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat de ziekte inhoudt, hoe de diagnose gesteld kan worden en onderzoeks- en behandelmogelijkheden.

Deze actie hebben wij gedeeld op de website, Twitter, Facebook en Instagram en er is gul gedoneerd. De eerste mijlpaal van 250 gedoneerde Internationale Consensus Primers is ruimschoots overschreden!
Boven de 250 exemplaren gaan de verzendkosten drastisch naar beneden waardoor het mogelijk is om het dubbele aantal te verzenden voor hetzelfde bedrag.
De ME/cvs Vereniging heeft de algemene donaties van 2019 erbij opgeteld en op dit moment kunnen wij 1000 ICP’s naar huisartsen in Nederland sturen.

Dat betekent dat wij 1 op de 10 huisartsen bereiken met adequate info over ME!

In de afgelopen periode kon er gedoneerd worden en het adres van de eigen huisarts kon worden doorgegeven waar een ICP naar toe gezonden moest worden. Wij hebben echter nog geen 1000 huisartsen doorgekregen. Niet iedereen die doneerde gaf een arts door, of er werden grotere bedragen gedoneerd.
Wij gaan zelf ook huisartsenpraktijken selecteren, maar als je nog huisartsen weet die de ICP zeker zou moeten krijgen, kan je de namen en adresgegevens mailen naar: : contact@me-cvsvereniging.nl
Of via een pb op onze Facebookpagina, Twitter of Instagram.

Wij gaan in 2020 door!
Naar 2020 verstuurde Internationale Consensus Primers in 2020!

We hebben een nieuwe doneerpagina via Do Support voor deze actie:

Help ons alle huisartsen in Nederland te informeren - blijf doneren en blijf deze actie delen op sociale media!