Lees ME 32 is verschenen

Datum:
11/10/2018

Lees ME 32 is verschenen

Tussen de vorige en deze Lees ME lag acht maanden lang het pad bezaaid met obstakels. Sommigen daarvan  konden we behappen of omzeilen, anderen niet en vroegen om veranderingen. Kortom: Het was worstelen, vallen, soms blijven liggen en daarna weer voorzichtig opstaan met verheldering van geest.

Het mooie daarvan was dat er paden opengingen die dicht zaten en we nieuwe paden ontdekten. Daar konden we dapper op verder.

In deze Lees ME presenteren wij een interview met Dr. Nigel Speight, waar wij trots op zijn en heel blij waren dat hij wilde meewerken. Het bezoek van Linda Tannenbaum aan Nederland en haar presentatie tijdens de patiëntenbijeenkomst was een mijlpaal voor de vereniging. Niet over het hoofd te zien, zijn de ontwikkelingen aan erkenning van ME door de Gezondheidsraad en het werk dat daarna inmiddels verricht is. Tijdens de jaarlijkse conferentie Invest in ME presenteerden bekende en nieuwe wetenschappers hun verder ontwikkelde en/of nieuwe paden die vooruitgang bieden.

Al het worstelen, vallen, opstaan en weer doorgaan heeft op vele opzichten en voor vele mensen vruchten afgeworpen.

Verder is er nog veel meer te lezen in dit nummer.

Het volgende nummer is het winter/kerstnummer.
Dus tot dan!

Ellen, Pauliene en Monique

--- ---

Bekijk hier de beknopte webversie