Lees ME 39 is verschenen

Datum:
18/12/2020

Samen is de gemene deler

Het nieuwe woord van 2020 is: anderhalvemetermaatschappij. Wie had dit ooit kunnen bedenken? En social distancing; ook zo’n uitspraak om over te struikelen. Zoomen of in ons geval Skypen was voor ons als redactie niet nieuw. Samenkomen, wat reizen zou betekenen, zit er qua energie niet in. Maar het geschreven woord is essentieel voor ons en vraagt dan ook veel aandacht. Zonder geschreven woorden geen Lees ME. Bij de totstandkoming van Lees ME komt samenhang en thematiek kijken. En natuurlijk samenhorigheid om betrokkenheid te tonen en initiëren.

In deze Lees ME is er ruim aandacht voor ouderen met ME. Uit hun verhalen kun je opmaken dat het mentaal sterke, positieve, creatieve vrouwen zijn met levenskracht.

Soms komt er onverwacht iemand op je pad. Deze keer is dat auteur Jozef Hoek. Jozef heeft ME en schreef de thriller ‘Vuurvogel’. In ‘In the Spotlight’ hebben we Augusta Noorlander, voorzitter van onze vereniging die dit jaar vijftien jaar bestaat.

Het gevoel van samen en samenhorigheid begon binnen de maatschappij dit jaar zo goed. Daarna ontstond er veel verdeeldheid, ongeduld, ‘ikke ikke-gedrag’ en zelfs hier en daar geweld. Draagvlak hebben en houden, blijkt moeilijker dan gehoopt en verwacht. Daar is charisma en doorzettingsvermogen voor nodig. En hoor en wederhoor. Veel communicatie dus.

Op kleinere schaal zal dit binnen ieders kring met ups en downs gaan, want iedereen moet wennen aan deze nieuw vorm en nieuwe wereld. De gemene deler is SAMEN. Samen verder, samen hoop, samen voor elkaar zorgen, samen lachen en samen huilen.

Samen sterk en samen zijn.

Onze wens voor allen: Trust, Faith, Patience & Gratitude.

Gea, Pauliene en Ellen

Bekijk hier de beknopte versie

Wilt u voortaan de nieuwe nummers automatisch in uw brievenbus ontvangen én de ME/cvs Vereniging ondersteunen in haar activiteiten voor ME-patiënten? Word dan lid van de ME/cvs Vereniging:  https://www.me-cvsvereniging.nl/aanmelden-als-lid