Lou Corsius doet verslag van de ME conferentie in Bethesda MD

Datum:
03/04/2019

Lou Corsius doet verslag van de ME conferentie in Bethesda MD

Lou is naar de ME conferentie om informatie te vergaren en contacten te leggen voor biomedisch onderzoek naar ME.

"Ik ga luisteren naar wetenschappers die objectiveerbare afwijkingen hebben gevonden op diverse vlakken. Feiten die verklaren waarom iemand niet in staat is inspanning te leveren. Niet omdat hij of zij onverklaarde of onverklaarbare vermoeidheid ondervindt, maar omdat het lichaam de energie simpelweg niet kan leveren als gevolg van een verstoord celmetabolisme.

In de pauzes en in de randen van de twee conferentiedagen, hoop ik contacten te leggen die gaan helpen bij de implementatie van zinvol biomedisch onderzoek in Nederland. Kunnen we aan de gang gaan met een specifiek onderzoek waar internationaal behoefte aan is omdat nog niemand dat heeft opgepakt of kunnen we juist replicatieonderzoek doen dat eerdere bevindingen kan bevestigen?

Er zijn er misschien ook wetenschappers of instanties die ons kunnen helpen om de onderzoeksprojecten die ingediend worden op hun waarde te beoordelen."

Uit: We zullen zien

Lees hier zijn verslagen op zijn webblog:

Deel 1: Woensdag 3 april 06.06 uur, op weg naar de ME conferentie in Bethesda MD

Deel 2: We gaan het zien

Deel 3: De aanloop naar de ME conferentie