Voor ME-Kaartjes

Datum:
06/01/2021

Een kaartje... het kan zóveel betekenen! Warme woorden van steun en medeleven, of juist een vrolijke krabbel die wat gezelligheid bezorgt. Even die glimlach, zo waardevol! Het geeft glans aan de dag van de ontvanger en zorgt in tijden van eenzaamheid juist voor meer verbondenheid. Wil jij graag iets goeds doen voor de ander in de vorm van een kaartje en ben je in staat om af en toe iemand te verblijden hiermee? Geef je dan op voor het Voor ME-kaartjes project!

Meedoen?

Stuur een mailtje naar via  voormekaartje@me-cvsvereniging.nl en vertel iets over jezelf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je interesses of hobby's e.d. voor zover dit binnen jouw mogelijkheden past. Waarvan kun je genieten in het leven, wat tovert een glimlach op jouw gezicht of is belangrijk voor jou? Wij proberen je dan te matchen aan iemand waarmee je waarschijnlijk een fijne klik zal hebben.

De bedoeling is dat je af en toe een kaartje stuurt naar degene waaraan jij gekoppeld wordt. Geef aan welke regelmaat voor jou haalbaar is. Is dit bijvoorbeeld elke maand, om de maand, of ieder seizoen? Het leukste is natuurlijk dat de stroom van kaartjes beide kanten op gaat. Dan maak je over de frequentie hiervan samen een afspraak wat jullie als richtlijn aan kunnen houden in het kaartjescontact. Maar we begrijpen ook heel goed dat het niet voor iedereen is weggelegd en dit verdrietig genoeg niet binnen de mogelijkheden valt. Geef je dan alsnog op, want het is zeker ook mogelijk om alleen post te ontvangen zonder iets terug te sturen! Je kunt je dus opgeven als: verzender zonder iets terug te hoeven ontvangen, verzender met heen en weer contact, of alleen als ontvanger.

Kids VoorMEkaartjes

Voor kinderen van 8-17 jaar die zelf ME hebben of iemand in de omgeving, is er de Kids VoorMEkaartjes. Ook hier wordt geprobeerd je te matchen aan een leeftijdsgenoot met wie het kan klikken.

Je kunt je aanmelden via: voormekaartje@me-cvsvereniging.nl
Hopelijk mogen we je gauw verwelkomen en verblijden binnen dit project!

Leonie